Dagens ridlektion

Har ju ridit lektion som vanligt idag. Det var tänkt att jag skulle ha Dunder med "gummisnodd" men eftersom han va lite övertaggad på lektionen innan så tog jag Rex istället eftersom han endå bara gick en lektion. Det va typ ett år sen eller mer sen jag red Rex sist och kan ju säga att det va ovant med en liste smalar/smäckare ponny när man är van Eddie (& Cartoon). Red iafl med gummisnodden endå och det gick ganska bra bitvis, speciellt i skritten & galoppen. När vi galopperade på fyrkanten blev han lite lång & stark. Men sen när vi gick in på volterna gick det mycket bättre. Nästa gång är det iafl dressyr och då hoppas jag på att få Cartoon för det va så länge sen och han är faktiskt ganska kul att rida i dressyr och speciellt barbacka (fast jag tror det får bli med sadel nästa gång) :)


Blev inga bilder eller nått idag, men jag visar två gamla bilder på Rex istället så ni vet hur han ser ut ;)
Nästa gång ska jag nog be nån filma med min kamera :D ;)

/Jossan


 

Kommentarer
Postat av: Sandra.

Kallas inspännings snodd & inspänningstygel !
Det behöver man inte ha på rex.. Tyckte synd om han igår!

2012-10-23 @ 07:48:21
Postat av: Ida

sv: Det var någon pappa kände som satt upp den så vet inte riktigt men han jobbar med det ;)

2012-10-23 @ 20:20:32
URL: http://idaaugust.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0