Ny bekantskap

Idag var det ridlektion även fast det är lov, det kändes lite konstigt men brukar ju ändå tillbringa loven på ridskolan så. Nästa vecka har lektionerna uppehåll istället däremot. 

På dagens lektion fick jag rida Lukas för första gången. Han är ju en av dom två nya hästarna som flyttade in i höstas. De båda går bara vissa lektioner än eftersom de fortfarande skolas in i verksamheten. Han var väldigt fin och känslig att rida tycker jag. Det kändes riktigt bra stundtals även om det blev lite ostadigt vissa stunder. Men dels var det ju första gången jag red honom och sen är han inte så gammal/utbildad heller. Allt kan ju inte vara perfekt jämt lixom.  

Tror jag tycker om honom näst mest av ridskolehästarna redan. Och nu har jag ridit alla ridskolehästar utom den andra nya (Kalle) men det kommer väl det med tids nog. 


Dagen till ära fick han låna Eddies rosa hv polo och ha knoppar med små rosa rosetter på. Jag tycker det är lite extra kul/mysigt att hålla på och fixa med manen och fläta och sånt när jag ska rida nämligen.

Fler bilder kommer en annan dag. 

/Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0