Uteritt och glada hästar!

Hej!
Idag blev det som sagt en uteritt då ridhuset var bokat hela dagen. Utom en sväng vid lunch men då går ju Eddie i hagen så då kan/får jag ej hämta honom och rida. Red ut med Tindra på Storm och hennes mamma på Diana. Storm var riktigt busig helatiden och ville inte alls skritta lungt utan han var riktigt pigg. Eddie var pigg och glad också speciellt eftersom han fick gå först men han gör ju inte så mycket mer än vinkla fram öronen lite extra och få lite bättre tempo. Plus att han har ju redan varit ute en gång på lovet. Det gick iallafall bra nästan hela varvet som vi skulle skritta (fast Storm ville hellre trava helatiden).
Men när vi kom ner på vägen blev han för jobbigt och Tindra är ju rätt liten så det blir lite svårt för henne att sätta han på plats. Så då erbjöd jag mig att hon skulle få skritta på Eddie hem så skulle jag ta Storm så det inte hände någonting. Det måste sett lite kul ut när vi kom tillbaka och satt på andra hästar än dom vi red iväg på haha. Men det är ju sånt som händer ibland och jag om nån vet att det inte är kul att rida när man är rädd. Det kändes att Storm var väldigt pigg men han gjorde inte så mycket bus med mig.

När vi kom tillbaka red jag en stund på banan så mamma kunde ta lite bilder. Tänkte visa några här men det kommer nog upp en till del imorgon eller så. Dom två bilderna på storm är väldigt dåliga tyärr för vi skulle skynda oss, men kan ju vara lite kul att se som omväxling.
 
 
 
 
 

 
 
/Jossan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0