Mål & planer för 2016

Ja det kanske är hög tid för mig att dela med mig av mina mål och planer för året, och årets tävlingssäsong som snart väntar på oss. Jag kan börja med att säga att jag är sjukt taggad på vad årets tävlingar kan bjuda på, det känns som att vi kommer kunna få till mycket bra då vi utvecklats mycket nu tycker jag.
 
Vi har hunnit landa på dressyrbanan rätt bra, det tycker jag vi gjorde 2015. Det var inga dressyrtävlingar som Jagge var jätteskeptisk och spändför domaren eller staketet eller liknande. Vi hade alltså inga jättelåga procentdippar som vi hade 2014 på grund av "läskigheter" på banan. Okej vi red på 55 och 56% två gånger, men det var som sagt inget som var så farligt så vi knappt kom förbi det inne på banan.
 
Jag tycker dessutom att Jagge blir lugnare och lugnare överlag. När det händer något hemma i stallet eller när vi åker iväg och tränar är han oftast väldigt lugn och ganska avspänd nu för tiden.
 
Jaja.. Jag är så seg, tillbaka till 2016. Det jag vill komma till är att 2016 tror och hoppas jag vi kan visa upp vad vi verkligen kan på dressyrbanan, utan att bli hindrade av att Jagge blir spänd och tittig.
 
Om vi då ska ta det här till en lite mer konkret nivå så säger jag en sak till att börja med. Man behöver ha två
ritter över 62% i LA:P1 för att få tävla FEI-programmen, vi har ett av dem. Jag vill alltså så snart som möjligt sätta det andra kvalet så vi kan smyga oss in i FEI-klasserna, gärna redan på vår/försommaren (April, Maj & Juni), och sen fortsätta där i Augusti, då jag inte tror det är så mycket tävlingar i Juli. Vi har börjat träna bitar ur FEI-programmen nu i vinter, det är svårare och annorlunda men det är inte för svårt.
 
Jag är även jättesugen på att komma ut på något dressyrmeeting. Har aldrig startat ett sådant förr, men jag tror det skulle vara bra för Jagge att tävla på samma anläggning flera dagar i rad.
 
Hoppas ni kommer vilja följa oss den här säsongen, jag lovar att det kommer bli en rolig säsong att följa.
 
/Stina
 
Här följer några bilder från hemmatävlingen 2015.
 
Den här sista är nog en av mina favoritbilder från året.

Kommentarer
Postat av: Michelle Petersson

Stort LYCKA TILL med dina mål! Tror på er, ni kommer fixa det! 😃

2016-01-11 @ 22:16:17
URL: http://michellepetersson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0