Fredag - måndag

Vi börjar väl med i fredags. Då red jag lektion på Diana igen, denna gång för Susanne. Det gick väl ganska bra men har ju inte hunnit lära känna henne så bra än. Sen åkte jag tillbaka till stallet och kollade när Julia red och umgicks lite med Stina. För att senare avsluta kvällen med Sibylla mat och lite fredagsmys hemma hos Stina.  

Tog föresten och klarade mitt körkort förra veckan så nu slipper jag gå till stallet i denna kyla. 

I lördags åkte jag till Nora och vi fotade lite, men eftersom det var så kallt så tog vi inte så mycket bilder utan jag följde med henne när hon skulle träna sen och då blev det lite fler bilder. Huvudsaken var dock att jag fick träffa Nora då det var ett tag sen och jag saknade henne. 

I går så blev det en spontan tur till en föreläsning som nansta höll i. Med Johanna Lassnack från ryttarinsperation. Åkte dit med två från stallet och Stina, de var faktiskt väldigt intressant och ett bra sätt att kicka igång årets säsong på! Hon tog upp hur man skulle tänka osv för att prestera på topp.
Vi får se om det kanske blir nått inlägg på det temat, skulle ni vilja läsa mer om de? 

Idag blev det då en till Ridlektion på Diana, denna gång för Bettan då Emma var borta på plugg. Ganska intressant att jag ridit henne tre gånger nu och en gång för varje ridlärare.  Vi fortsätter att lära känna varandra men idag var hon lite extra jobbig (hon kastar men huvudet ganska mycket ibland). Antar att det kommer krävas mycket jobb för att jag ska lära mig att rida henne så det inte blir så mycket sånt. 
Nästa vecka skulle vi nog hoppa så då tror jag inte jag får Diana faktiskt.



Snart får jag nog träffa denna fina ponny igen med, riktigt taggad faktiskt. Vilket hon förmodligen också är när jag rider igen haha.


/Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0