Saknaden är stor vissa dagar

Detta inlägg tillägnar jag till alla hästar som fått lämna klubben, främst under min tid där, men även innan. Deras fantastiska arbete har varit en viktig del av ridskolans verksamhet under en kort eller lång tid och alla har varit speciella på sitt eget vis. Men slutligen kommer alltid den dagen då vi får vinka av dom när dom går i pension eller ska vandra vidare till trapalanda. Ibland har besutet varit väntat ett tag så det har funnits gott om tid att vänja sig vid det, och ibland har det blivit ett hastigt avsked. Så idag ser vi tillbaka och minns med tacksamhet allt det alla fina hästar gjort för klubben. Zacke, Catja, Cartoon, Jackpot, Rex, Tjejen, Pompe, Thure och Prisse m.fl jag hoppas och tror att ni har det bra där ni är nu oavsett om ni lever ett skönt pensionärsliv eller betar på trapalandas alltid så gröna ängar.

Cartoon och hans kompis när jag och Emma hälsade på honom på hans nya sommarbete vid Emmas stuga sommaren 2014.
 

Dom enda porträttbilderna jag har på mig och Cartoon även om jag red honom ganska mycket en period.

 
Järnvägs Catja, som jag tyvärr bara hann rida en gång och det har jag inga bilder på.
 

Jackpot, som inte stod på ridskolan länge alls.
 
 
Pompe, som jag säkerligen red en del när jag var mindre men har mest suddiga minnen av honom.

 
Prisse, en mycket speciell ponny som inte riktigt passade in på ridskolan. Han fick åka tillbaka till hon som vart fodervärd på honom innan han flyttade till ridskolan lite tackvare att jag fick kontakt med henne här via bloggen. Det kändes riktigt bra att få se honom få en bra och lycklig sista tid i livet med någon som verkligen kände och förstod honom. Hade tänkt åkt och hälsat på honom men det bev aldrig tillfälle till det. Den nedre bilden är lånad av Lina som hon heter och är tagen efter att han flyttat till henne. Vill ni läsa mer om honom har jag skrivit ett inlägg om honom "Prisse - Ponnyn som vann sitt liv tillbaka"

 
 
Rex, ponnyn jag lärde mig galoppera på en gång för länge sen. Här på bilden är han med min kompis Emma som var skötare på honom och Pompe. 

 
 
Je Táime eller Thure som han kallades, ev av få storhästar jag haft lite förtroende för trots att han var väldigt speciell.

Tjejen som var min sköthäst i ca 4/5 år eller längre innan jag bara fick ögon för Eddie. Blev mest skötare på henne för att hon var snäll att ta hand om och Eddie var surare i boxen. Red henne även en del och hon var bland dom ridskolehästar som jag tyckte var bäst på dressyr vid den här tidpunkten. 

 
Ett sista tack till Zacke som var en trotjänare på ridskolan under ca 20 år men som tyvärr fick vandra vidare förra året pågrund av sjukdom. 

Dessa hästar som så många andra är en viktig del i vår klubbs historia och vissa dagar minns man dom lite extra. Även om det kommit nya hästar som flyttat in i deras boxar så fyller dom inte tomrummen efter dessa underbara hästar helt och fullt. Så idag minns vi tillbaka på alla fantastiska minnen som vi har dessa underbara individer att tacka för.

/Ljusdalsryttarna (Jossan)
 

Kommentarer
Postat av: Sanna

Är Zacke möjligtvis en gammal Sackum häst? :)

Svar: Tyvärr såg jag detta nu då jag slutat blogga här. Men ja det är han :)
Jossan & Stina - Ljusdalsryttarna

2016-08-08 @ 17:00:24
URL: http://nouw.com/sannapetersson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0