Ridpass på Lukas

I måndags var det som vanligt dags för ridlektion, denna gången skulle vi ha bommar eftersom vi skulle ha Bettan. Det var första gången jag red bommar på Lukas och det var nästan helt odramatiskt, kände mig inte rädd nästan alls. Av nån anledning så känner jag mig trygg med han, vilket är lite bakvänt då
han trots allt är en ganska levnadsglad "unghäst". Det var även dags för att rida med jockeyläder, har bara gjort det en gång innan och det var med Eddie. Eftersom Lukas är ganska känslig och inte hade upplevt det här med Jockeyläder innan så behövde jag "bara" korta tre hål. Då jag hade ganska långa dressyrläder innan så var det inte såå hemskt (dom andra fick korta 10 hål). I skritten gick det jättebra men i traven tyckte han det var lite obehagligt så det blev lite svårt att styra i serpentinerna som vi red med bommar på medellinjen. Efter ett tag gick det dock hyfsat och jag tror att han fick en bra upplevelse av det. 

Sista gången vi skulle komma över bommarna tyckte han dock att de var lite jobbigt och bestämde sig för att ta ett litet galoppsteg och skutt på stället haha. Men fick fram honom igen och red lätt resten av övningen. 

Det var ingen som fotade så jag lägger upp en gammal bild istället.

/Jossan

Kommentarer
Postat av: Tea

Hörde att baloo hade fåt kolik😷 och fick avlivas😭😭😭

2016-04-06 @ 20:12:46
URL: http://misslisibell.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0