Styngflugeägg & dålig ridning

Ja på dagens dressyrpass levererade jag dålig ridning, vilket ledde till att Jagge blev arg och körde känguruhopp och då blev jag tyvärr inte gladare precis.. Men bitvis var känslan ganska bra och det borde kunna bli bra om jag blir lite bättre på att lossa igenom honom från början.
 
Åkte hem efter jag hade ridit och sedan åkte jag tillbaka för att Sara kunde klippa Jagge imorgon och då ska han vara ren innan, så han fick ett bad ikväll.
 
Det har förresten hittat styngflugeägg på hästarna i stallet, och Jagge är tyvärr inget undantag. Hittade några ägg när jag badade honom och tog bort dem med en ryktsten.
 
Imorgon är det lång dag i skolan och efter det åker jag väl till stallet och håller i Jagge när Sara klipper, hoppas han håller sig i skinnet!
 
/Stina
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0