Ridlektionen i måndags med Bamber


Alltså när jag ser dessa bilder känner jag att det vore kul att starta en dressyr med Bamber nån gång, bara för att se hur det skulle gå. Dessa bilder är som rubriken säger fårn ridlektionen i måndags då vi tränade på framdelsvändningar på små fyrkanter. Först var Bamber inte alls med på noterna och vägrade stå stil i halterna och bara flyttade åt alla möjliga håll samt backade. Men det gäller då att hålla sig lugn och mest kräva att han ska gå fram för skänklarna, faktiskt inte helt olikt hur det kan bli på Eddie nu när jag tänker efter. Efter ett par varv slappnade han av och var superduktig.

/Jossan

Kommentarer
Postat av: tea

Bamber är min favorit häst

2015-10-18 @ 19:06:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0