Välkomnar två nya hästar!

Idag åkte jag som vanligt till stallet på morgonen för att rida lektion. Fick Bamber och det gick super, hittade tillomed galoppen lite! 

Men nu till det roliga med dagen. Igår kväll kom det två nya hästar till ridskolan. Det är ju alltid lika spännande varje gång, haha. Det känns skönt att dom äntligen hittat nya hästar som förhoppningsvis funkar bra i verksamheten (men det kan man ju aldrig veta såhär tidigt). Eftersom Catja nyligen fick flytta och bli pensionär. Sen några veckor senare var det dags att Thure fick vandra vidare till trapalanda. 

Detta har såklart varit ganska tungt hästmässigt för ridskolan, plus att Zacke är halt och det innebär ju att dom som väl håller sig friska får gå mycket mer. Det var även ganska jobbigt för mig även om jag inte var så väldigt fäst vid just dessa två så var det dom enda stora hästarna jag faktiskt gillade och kunde tänka mig att rida....

Men ja åter till dom nya hästarna. Tänkte visa lite bilder jag tog idag samt skriva lite info om dom. Vet ju inte så mycket än men kan skriva det jag vet.




Först ut är, Capten Vll, eller Kalle som han kommer att kallas. Han är 5 år gammal (född 2010) och ska tydligen vara supersnäll att rida. Vi får väl se det, men riktigt fin att titta på är han iallafall.




Den andra hästen heter Lukas, men han brukar tydligen kallas för Bamse. Haha vart är logiken i det liksom?! Han är lite mindre än Kalle och riktigt söt.




Avslutar inlägget med två bilder på dom tillsammans. Än så länge går dom inte med resten av lektionshästarna eftersom dom är så nya. Dessutom finns det order om att man inte ska gå in till dom = lämna dom ifred. (Om nån från ridskolan skulle läsa detta, så ni vet) 

/Jossan 

Kommentarer
Postat av: Tea

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ jag rider på rid skolan satt det var roligt att få veta😜😍😘

2015-10-17 @ 07:56:30
Postat av: Tea

Kommer bara stor tjejerna att rida dom som dom gjorde med Catja och Thure?

Svar: Ja, iallafall i början eftersom dom inte är så utbildade ännu ....

/Ljusdalsryttarna
Jossan & Stina - Ljusdalsryttarna

2015-10-17 @ 10:46:57
Postat av: Emma

Roligt med nya hästar på ridskolan! :)

2015-10-17 @ 15:55:12
URL: http://monsterasryttarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0