Uteritter kan vara härliga

Igår så skulle vi rida ut med rid och häst. Egentligen ville inte jag följa med eftersom jag känner att det inte finns någon häst som jag känner mig trygg på ute i skogen. Förutom Eddie då, han är jag ju alltid trygg med. Men då han behövs på barnlektionerna brukar jag inte ha möjlighet att rida honom på rid och häst. 
Igår hade jag därför tänkt stanna inne och longera Bamber igen. Men det visade sig att barnlektionerna som brukar va på fradagar hade teori och därför fick jag rida Eddie. Blev såklart väldigt glad och såg plötsligt framemot att få rida ut.

På själva uteritten var Eddie pigg och glad. Vi låg faktiskt inte sist nått alls och det tror jag kan bidra till att han hade så mycket energi. Även om det var meningen att vi skulle jobba hästarna lite mer än vid vanliga uteritter så är det svårt för mig att göra det med Eddie då han behöver gå lite på fart för att hinna med dom stora hästarna och går han i form och jobbar så går det långsammare så då hamnar vi efter. 

Så självklart tycker jag att Uteritter kan va väldigt, härliga, mysiga och givande, men jag vill inte behöva känna osäkerhet och rädsla.


/Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0