Skimmelskäckar

Tänkte passa på att skriva något som nog inte många här har märkt kanske. Jag har faktiskt en liten svaghet för hästar som är skimmelskäckar. Detta är en ganska ovanlig färg skulle jag gissa. Även om det är svårt att se eftersom hästar som ser ut som vanliga avblekta skimmlar ändå kan vara skäck. Trots att det är en ovanlig färg har jag "turen" att få se tre stycken ganska regelbundet.

Den första är då, Eddie såklart! Han har faktiskt fläckar där under pälsen som syns när han blir blöt eller är klippt. Såhär såg han dock ut för massor av år sedan (tror det är runt 2007). Även om jag såklart gillar honom fast han är vit nu (det är ju egentligen inte färgen som spelar nån roll), så hade det varit lite roligare om han haft kvar fläckarna nu.

Bilden här nedanför är från 2013 men han bleks inte mer nu så han ser fortfarande ut såhär. (För dom som undrar så NEJ han stod inte lös när vi fotade utan jag har redigerat bort grimskaftet)
 

Nummer två är då Carino som jag nämnde i söndags. Han står vanligtvis där Diskett bor och jag har även fått rida honom. Riktigt mysig är han, typ den enda storhäst jag gillar. Han är lite som Eddie fast över ponnymått (inte så mycket över).

Sista hästen är också den en ponny. En c ponny som jag brukar se på tävling faktiskt. Den heter Munsboro Jacko och tävlas av en som heter Ellen. När man står och fotograferar i flera timmar vid en tävlingsbana är det nämligen så att man får lite ny motivation när det kommer in en häst som är lite annorlunda, tex har en speciell färg, hoppar extra fint eller egentligen kan det vara lite vad som helst men som gör att dom sticker ut. Detta är definitivt en sån ponny.

 
(Kopiera/spara inte bilderna utan min tillåtelse)


/Jossan




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0