Resultat från dagen

Ja nu tänkte jag ta att berätta hur det gick idag på dressyren i Timrå, jag red LA:1 & LA:P1.
 
LA:1- I denna klass gick det rätt bra, jag red effektivt och bra idag och red fram honom mellan hand och skänkel redan efter jag värmt honom på framridningen. Tidigare har jag varit lite seg och inte hållit ihop tillräckligt på framridningen, framförallt inte första tiden av framridningen. Men idag var det som sagt bättre av mig, yes! Red kanske lite väl mycket framåt där bitvis, men det är inte relevant, haha. När vi kom in på banan blev Jagge spänd som han alltid blir, men man behöver inte övertala honom att gå bredvid staketen och domaren nu för tiden. Överlag var det ett bra program tycker jag, klart det märks att Jagge är spänd, främst på takten i traven, men det
kan ju inte bli bättre om vi inte tränar på att tävla heller. Slutade i alla fall på 64.342%och jag är nöjd med ritten. Hade mellan 6 och 7 poäng hela ritten igenom.
 
LA:P1- Jag är nöjd med även denna ritt, skolorna kan bli bättre men vi höll oss på mattan och Jagge var mer avslappnad än i första klassen, dock drar de ju ner en del allmänt att vi förlorar lite takt i traven pga. att han spänner sig. Vi tränar vidare på det så kan han nog slappna av tids nog. Slutade på 61.711%här.
 
Bilder från dagen kommer!
 
God natt!
 
/Stina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0