Klubbmästerskapet i hoppning 2015



60 cm - förklass
På framhoppningen var han riktigt duktig och det gick bra att få fram honom för skänkeln. Gjorde lite fattningar och tog hindren ett par gånger, ville inte att energin skulle ta slut och 60 är lixom ingen höjd som vi behöver nöta på heller då det är ganska lågt egentligen. Väl inne på banan var han riktigt fin och hade en superbra känsla, trots det konstiga banan. Vi kom till sista i grunden där han av nån anledning stannade, vet inte varför egentligen men kände att det inte spelade så storroll, la en volt och kom igen och då hoppade han. Målet med denna klass var ändå att bara få visa han banan och hindren. Hade innan bestämt att jag skulle starta som 3a i denna klass så jag skulle hinna ut och ta ett par språng på 70.

70cm - KM
Tog oxern två gånger och räcket en-två gånger tror jag. Återigen kände jag att det inte var nån ide att ta onödigt många språng. Men ville ändå känna på höjden lite. Gick in på banan som första start på den höjden och kände verkligen att det skulle bli så bra och äntligen skulle det vara "vårat" km (både 2013 och 2014 har vi också fått ett stopp i grunden). Till att börja med fick jag vänta ganska länge på min startsingnal då dom skulle höja banan och så. Försökte få Eddie att inte somna till så som han kan göra, travade runt och gjorde lite övergångar. Sen fick jag startsignal och styrde mot ettan och kände att det här kan vi fixa nu. Hoppade ettan och vad händer sen? jo jag fortsätter rakt fram då han hade så bra tempo och jag var fokuserad på en klurig sväng som var efter så jag red förbi tvåan och kom på det precis när jag var brevid hindret. La en volt och kom igen och då hoppade han. Såklart eftersom det bara var mitt fel.  Resten av banan kändes väl helt okej, fick höra av flera att jag hade ett jättebra tempo. Men känner mest att vad spelar det för roll om jag inte ens klarade av att komma ihåg banan. Eddie ställer upp och gör så mycket för mig, så kan jag inte ens komma ihåg en enkel bana liksom, besvikelsen var enorm.



Vet inte om det här var vår sista tävling eller inte, skulle gärna tävla mer (och speciellt dressyr) men nu ser det inte ut att bli nått dressyr km iår. Vet inte hur det blir med nästa år, det får tiden avgöra tyvärr. Men kan inte undgå att det känts bra att äntligen få sätta km, eftersom det kanske var vårt avslut, vem vet...

/Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0