Helgen!

Lördags
Åkte till stallet vid tretiden för att borsta och fixa Eddie till ponnyridningen vi skulle ha på IP på kvällen. När klockan var ca 20/15 min i 4 så var det dags att lasta. Tyvärr funkade det inte bra med Eddie, han har faktiskt inte krånglat alls när vi åkt på tävling på hela året. Men självklart skulle det krångla denna gång. Skulle inte precis säga att han är svår att lasta nu när vi vet hur man gör och gör lika varje gång. Denna gång blev det dock inte som han var van då det bara var jag där som vet vilka knep vi brukar använda oss av. Hästar är ju trots allt vanedjur och han föredrar att ha det som det brukar va. (Sist vi lasta när vi åkte hem från en tävling gick han rakt in utan nått problem). 

Förra året var i princip en mardröm när det gäller ponnyridning då det var väldigt hög ljudnivå och dessutom i mörker som gjorde att hästarna blev väldigt spända och det är inte kul att låta små barn som ofta inte har nån ridvana alls rida på dom i det läget. Thor var faktiskt så spänd att vi inte vågade låta någon rida på honom om jag minns rätt. 

På själva ponnyridningen iår var Eddie  ganska lugn och stod och åt lite gräs. Vilket var väldigt skönt eftersom Thor blev spänd även denna gång. Nu var det dock lindrigt så vi kunde ändå använda han. 
Transporten/lastningen hem gick något bättre men inte bra, så jag hoppas att Eddie inte fick allt för dåliga erfarenheter ifall vi ska ut och åka nått mer...

Så det var ju skönt att det gick bättre denna gång. Dock var det lite tråkigt att det kom så lite barn när vi ändå engagerat oss och åkt dit, men så är det ibland. Det var en träningsmatch i bandyn också så det var ganska lite folk där överlag.



Söndag
Idag följde jag med Stina när hon skulle tävla i Timrå. Både Stina och Jagge skötte sig riktigt bra! Så kul att se vilken fin utveckling dom har gjort! (och än är dom inte klara). Som vanligt var det min uppgift att fotografera. Men då vi kom hem ganska sent så har jag inte hunnit ta tag i redigeringen av bilderna än. Självklart kommer dom dock att komma upp här sen precis som Stina skrev i sitt inlägg. 

Fick även en väldigt tråkig nyhet när vi var på tävlingen, men mer om det en annan dag.... 

/Jossan

Kommentarer
Postat av: Tea

Asso såå synd att Zacke avlides i söndags

2015-10-19 @ 20:41:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0