Först var jag dålig, sen blev det bra!

Idag var det hoppträning, och jag valde att rida med hackamore. Jag har inte hoppat på det på länge, har överlag inte hoppat så mycket på sistone. 

Ska jag ta träningen i stora drag så red jag dåligt i början, för att jag inte får igenom Jagge lika lätt på hacket som med bett, och det blir som känt inte så bra när man rider dåligt, hehe. Red över bommar och som sen blev en serie med  cavalettibommar och en oxar, Jagge var lite tittig och ville inte hoppa den första gången, (han har trots allt bara hoppat typ 3 gånger på två månader) sedan blev det iaf bättre, när vi bytte övning slutade jag hålla i honom så mycket så fick han rulla på själv. Då blev det betydligt bättre och Jagge gjorde riktigt fina språng. 
Vi avslutade med att hoppa en serie där cavalettibommarna tidigare varit, med upphöjda bommar, markbommar och ett räcke och en oxer. Jagge hoppade så rakt och fint där, hindren låg på ca 110 cm sista gångerna. 

Jossan fotade oxå så bilder kommer kan jag lova!

/Stina



Kommentarer
Postat av: tea

Jag hade stall jour i söndags och då släpte jag ut värdens bästa ponny JAGGE❤🌼🌹

2015-10-26 @ 08:09:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0