En insikt

Idag när jag red dressyr på Jagge tänkte jag att jag skulle försöka rida lite mer som jag gör när jag rider fram innan en tävlingsstart. Då tänker åtminstone jag en hel del på min egen ridning och jag vill verkligen hitta en bra känsla.
Detta tillsammans gör att jag rider ganska prydligt då, men ändå ser till att det händer något så den där bra känslan infinner sig. När jag sitter och tränar ensam blir det lätt att jag fipplar och trixar för mycket med armar och ben och händer och allt möjligt, vilket gärna gör Jagge provocerad och lite arg. Då blir det liksom inte så bra, då motarbetar vi varann tills jag börjar rida ordentligt igen. När jag tänkte framridningstänk då, som jag gjorde idag, då blev det inte så mycket missförstånd och provokation alls, det kändes i alla fall som att det var min ridning som gjorde att vi hade lite mer koll på grejerna tidigt i passet idag. Känslan blev bra och Jagge var väldigt pigg, lite väl på bitvis, men det är mest roligt tycker jag.
 
På torsdag är det dags för träning igen!
 
/Stina
 
Fyra bilder från i söndags, fina, fina killen!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Fina bilder!

2015-10-21 @ 15:51:28
URL: http://annajoohansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0