Hoppning med Eddan!

ÄNTLIGEN! I går hade en av grupperna innan oss teori (vilket händer alldeles för sällan). Vilket betyde att jag äntligen fick rida Eddie igen! Det stod även hoppning på schemat. Var så himla lycklig bara över att få sitta på hans rygg igen och red runt med ett stort leende typ hela lektionen. 

Själva hoppningen gick även den toppenbra. Vi hoppade en enkel bana med 5 hinder och ganska långa vägar. Sista rundan låg hindren på ca 70cm och det är högre än vi brukar hoppa på lektionerna. Julia och Emma fick hoppa 80 och jag kände att jag gärna hade kunnat tagit nått hinder på den höjden med med tanke på hur bra det kändes.

 Men ibland ska man avsluta när det känns på topp och inte utmana ödet och kanske få dåliga språng pågrund av att han eller jag inte orkar eller liknande. 

Inte för att vara den som är sån, men han hade iprincip kunnat bocka av mig (men han är inte en sån som bockar) och jag hade ändå tyckt att det var den bästa lektionen sen sist jag red han. 



Går inte ens att beskriva känslan riktigt, det var underbart samtidigt som det var jobbigt. Jobbigt för att jag vill egentligen bara rida honom varje gång (och varje dag) och då blir jag lite ledsen bör jag tänker på att jag inte får det. Men samtidigt underbart för jag älskar honom så mycket... 

/Jossan

Kommentarer
Postat av: Vanessa andersson

Det är så fint att läsa kärleken du har till honom <3

2015-11-12 @ 18:54:18
URL: http://vanessaandersson.se
Postat av: Tea

Ska du vara med på blåbärs hoppningen?💎

2015-11-13 @ 06:04:07
URL: http://misslisibell.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0