Tävlingar

För snart två veckor sedan var jag iväg till Njurunda och hopptävlade med Jagge, vilket jag nämnde här. Vi hoppade LC och LB (90 cm och 1 m).
Det spöregnade och banan var blöt, i första klassen ville han inte gå mot andra hindret, som var från utgången, haha typiskt Jagge. Men sedan hoppade vi resten av banan felfritt, han stod emot lite här och där men det var inga problem att hantera. Han brukar stå emot lite när han inte tävlat så mycket. Det var trots allt andra starten för i år.
 
I LB var samma hinder nummer två, fast åt andra hållet. Den här gången tjurade han också och stannade långt före, vet inte om han tittade lite på de stora infångarna eller så. Men sedan hoppade vi även resten av den klassen felfritt och hade ett riktigt bra flyt, men jag kände att det nog sög en del i Jagges ben av att springa i leran.
 
Dagen efter tävlade vi hemmadressyr, LB:1 och LA:1. I LB var han lite spänd, men han gjorde det han skulle och han gick förbi staket och domare i alla fall, haha. Jag red bättre än jag gjort på dressyrtävling med Jagge förr, för jag kände att det gick att rida ordentligt trots att han var lite spänd. Andra halvan av programmet var han riktigt lugn mestadels. Vi fick drygt 65% och det ledde till vinst i klassen.
På framridningen till LA kändes han jättefin, lite trött kanske men det var bra, för när vi kom in på banan fick han extra energi och skötte sig jättebra. Där red vi ihop drygt 71% och det blev ännu en vinst.
 
Här kommer några fina bilder från Jossan.
 
 
/Stina

Kommentarer
Postat av: Malin

Ni är så otroligt fina tillsammans!

2015-05-14 @ 08:41:40
URL: http://tildaomalin.blogg.se
Postat av: ɑ n n i k ɑ

Så fin!

2015-05-14 @ 14:07:46
URL: http://blogofphoto.webblogg.se
Postat av: Josäfin Andersson

Galet fina bilder på er :D

2015-05-20 @ 11:21:07
URL: http://jossanamigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0