Tävling på Nansta 23/5

I lördags var det ju dags för tävling igen. Denna gång på en för både mig och ponnyn ny klubb, Nansta sportryttarförening. Agria pony Trophy kval var det också. 

Framridningen 
Skedde utomhus på en lite trång grusbana. Jag vill ju helst ha stooooora framridningsbanor så jag kan få fram Eddie ordentligt och så jag slipper trängas med andra ekipage då det är det värsta jag vet. Hur som helst så var Eddie ganska fin och gick fram ganska bra.  När jag rider fram så försöker jag koncentrera mig på att han ska va framme för skänklarna. 

Collectingen 
Var allt för lång och smal så jag kunde inte göra mer än skritta och trava lite. Sen fick jag stanna där inne lite extra länge då dom var försenade. Vilket jag såhär i efterhand bidrog till att resultatet blev som det blev.

Tävlingsbanan
Gick in på banan och var väldigt taggad, sen försökte jag fatta galopp innan jag fått startsignal. Då märkte jag att han inte allas lyssnade så bra för skänken. Eftersom det var en ny domnare jag aldrig ridit för så skulle det bli kul att få veta vad hon tyckte. Överlag fick jag inte så mycket sämre poäng än jag brukar få men galoppen drog ner en heldel och det slutade på 50% vilket ändå är helt okej. 

Arrangemanget/anläggningen 

Pratade inte så mycket med personalen där men det var faktiskt en trevlig "anläggning"trots att det var lite trångt. Man fick även en goodiebag och det är ju alltid trevligt.


Justeee, glömde nästan det viktigaste, jag har köpt en ny kavaj som jag bara älskar och tycker det behövs lite mer färg även i dressyren. Allt i dressyr är för svart och vitt tycker jag, mycket roligare med lite färg.


/Jossan 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0