Ingen ridning idag heller


(Bild från i lördags)


Blev trots att det är onsdag ingen ridning idag heller varken på rid och häst eller på Diskett. 

Har föresten bytt dag som jag brukar rida Diskett, rider henne oftast på onsdagar nu. Dels eftersom jag har körkortsteori på tisdagar och dels har vi haft en helt underbar föreställnings vecka med teatern som jag varit med i på skolan vilket betyder att kursen är avslutad och jag behöver inte gå i skolan till klockan 18 på resten av terminen! 
Idag blev det dock inget eftersom det typ regnat heladagen utom några få timmar på eftermiddagen/kvällen och jag hade lite annat att göra också. 

Anledningen till att det inte blev att jag var med på rid och häst är en helt annan historia. Men kan börja med att säga att jag varit så taggad på den här lektionen i flera månader. Eftersom det var gästtränare i dressyr och jag skulle få ha Eddie. Började med att jag kom dit och då skulle jag helt plötsligt inte få ha Eddie. Så då tappade jag all lust att rida överhuvudtaget och gick och satte mig på läktaren och kollade på första gruppen. Efter lite fundering kom jag fram till att jag kunde vara med på Bamber (inte kul, men vad gör man). Så då gick jag och bytte om och då när jag skulle sätta på mig ridstövlarna, drog jag SÅKLART fast dragkedjan i den där flärpen som är bakom dragkedjan. Vilken innebar att den sitter helt fast, det går varken att dra upp eller ner. Eftersom det var mina "nya" stövlar och inte mina Tretorn så var dom för tighta att dra av utan att få ner dragkedjan dessutom (som var fast på typ halva benet). Slutade med att jag fick ta en sax och klippa av "flärpen" vilken var lika bra när jag tänker efter så det inte blir lika igen.


Har varit en utmattande dag så nu ska jag sova, hörs!

/Jossan




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0