Första ridläger dagen



Så har då första ridlägren dragit igång, idag var det två grupper på förmiddagen med lite mer rutinerade barn och på eftermiddagen var den en grupp med väldigt små barn. På dessa läger behövs det väldigt många som hjälper till eftersom varje häst behöver em varsin ledare plus några till som hjälper till med när barnen ska mocka och putsa och greja. 
Så dagen har jag i princip tillbringat vid Eddies sida, (nästan så som jag vill ha det jämt). Han är ju rätt jobbig att hålla på med i boxen, speciellt på morgonen och när det är rätt orutinerade/rädda barn. Men i ridhuset var han faktiskt rätt pigg idag. Vi får hoppas att det håller i sig tills på torsdag då han och jag ska rida privatlektion i hoppning för första gången på typ ett år. Sen ska jag också rida han Lördag och antingen fredag eller söndag beroende på vad vi ska göra på midsommar.



/Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0