Hoppning på schemat

Behöver knappast skriva att jag red Eddie vid det här laget då det är mer vana än undantag. Vi gjorde en väldigt bra insatts tycker jag. Det var en övning med volter och hinder på medellinjen. I uppvärmingen lyssnade han så väldigt fint på alla avbrott, tempoväxlingar och igångsättningar så jag nästan blev lite förvånad. Väl i övningen så gick det ganska bra mot slutet. Det var en övning som både han och jag har lite svårt med, dvs hålla igång galoppen med ett bra tryck på ganska små volter. 

På onsdag ska vi hoppa igen fast då med rid & häst, så vi får väl se vad det blir för övning. Förhoppningsvis blir det nån serie eller nått med lite mer höjder...




/Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0