Idag var vi på Ica med hästarna

Idag efter mattenationella (4 timmar som jag förövrigt överlevde) så gick jag ner till stallet och sen följde jag med på ponnyridning med Eddie och Storm. Det var på Ica så vi tog och sadlade och tränsade i stallet och skrittade dit eftersom det inte är så långt. Kändes dock lite smått konstigt att gå med hästarna förbi skolan och på trottoaren. 
Eddie bevisade återigen hur fantastiskt lugn och otittig han är. Ponnyridningen var på en parkering precis bredvid två vägar där både traktorer, husbilar, bussar och sånt åkte förbi. Dessutom gick folk förbi med hundar som skällde osv och när vi gick förbi skolan var det folk ute och spelade volleyboll och Eddie regerade inte ett dugg på någonting, han bara traskade på där brevid mig som en snäll liten hund helatiden. Det var dock väldigt varmt och mycket flugor så vi fick typ bada både oss och hästarna i flugspray.

Imorgon får han visa upp en annan sida av sig själv och vara min dressyrponny på privatlektionen, på söndag vilar han och på måndag ska vi ha programridning med staket och eventuellt musik på ridlektionen, vilket är perfekt uppladdning inför tävingen nu när det börjar närma sig.
 
 
Eddie när det inte var några barn som ville rida där just då. Ni ser ju lite av miljön i bakgrunden också.


Storm var också duktig, han blev dock rädd för en papperslapp en gång.

Storm och Julia på väg hem.

 
 
 
En väldigt söt och lite trött Eddie när vi var hemma igen.
/Jossan
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Skvallerhäst

Hej, kolla gärna in min nystartade blogg!

2014-05-23 @ 22:45:59
URL: http://skvallerhast.blogg.se
Postat av: Julia Jansson

om du hade några bilder på mig från tävlingen på HRPK så är min mail [email protected] om du kunde skicka dom :D

2014-05-25 @ 13:25:00
URL: http://www.juliajansson.horseworld.se
Postat av: Julia Jansson

om du hade några bilder på mig från tävlingen på HRPK så är min mail [email protected] om du kunde skicka dom :D

2014-05-25 @ 13:25:02
URL: http://www.juliajansson.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0