This or that med kortare förklaringar

Sadel / Barbacka- Tycker det är mysigt att rida barbacka men föredrar sadel för att kunna träna optimalt, med bättre sits osv. 
Ponny / st- Ponny är ju det jag sysslar med, men häst är riktigt kul också.
Hoppning / Dressyr- Håller på med båda och gillar dem lika mycket. 
Rida med musik /Rida utan musik- Båda, beror på tillfälle, skulle aldrig rida ut med musik i lurar, men kan vara skönt med musik ibland. 
Globen horse show / Falsterbo- Har varit på båda, och det är riktigt kul på båda två, synd att det är 100 mil till Falsterbo bara..
 Spö/sporrar- Gillar sporrar mest, super att förfina hjälperna med. 
D-ponny / C-ponny- Har inte alls ridit c-ponny mycket, och den finaste ponnyn i världen är ju D-ponny, hihi. 
 
Blogga via dator / Blogga via mobil- Föredrar att blogga med dator men det händer sällan, använder oftast ipad med tangentbord.
Malin B / Roffe B- Båda, tror jag, sjukt duktiga båda två.
Chaps / Ridstövlar- Ridstävlar, lätt, använder chaps nu då min stövel är trasig, men nej, stövlar är bäst.
Stallet Kompisar- Ja, stallet, satsar man måste man offra en del annan tid, men jag har underbara kompisar i stallet. 
Heta hästar / Lata- Tycker det är konstigt att säga heta hästar, liksom innebär det studsiga eller pigga, men fördrar hästar med egen motor, men rider man en lat häst på rätt sätt och får den känslig för skänkeln blir den oftast inte lat heller, om den svarar för minsta lilla ändå liksom. 
Hööks/ Börjes- Handlar mest på Hööks, men svarar Börjes, som jag tycker har större utbud och med fler olika märken osv. 
Skimmlar/Fuxar- Skimmlar helt klart, gillar bara inte fuxar så mycket. 
Rida i ridhus / Rida ute i paddock/ Rida ut- Alla, det behövs för att hästen ska hålla arbetsviljan uppe och för att den ska hålla sig frisk och fräsch. 
vla / Träna- Träna är viktigare, och det är på träning man vinner tävling, men tävla är väldigt kul också. 
Kort man /  Lång man-Oftast kort man, säger jag som har tävlat tre ponnysar varav två har lång man, heheh, nej men det ser sportigare ut med kort man, stilrenare liksom. 
Vojlock / Shabrak- Helt klart schabrak, det är mycket snyggare. 
Säkerhetsväst / Utan - Rida dressyr gör jag utan, men hoppar och rider ut gör jag alltid med väst, nya hästar har jag också gärna väst på, och på hästar som gärna är mer i luften än på marken, hahah.
Rida ut i skogen / Bada med hästen - Båda är kul!
 
 
/Stina
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0