Gästbloggning av en superduktig tjej!

Stina frågade mig om jag ville gästblogga hos dem och självklart tackade jag ja. Jag tänker inte skriva ett vanligt gästbloggningsinlägg utan om ni är sugna på att läsa mer om mig så klicka er in på min blogg här ( norabaath.se ) 

Jag tänkte skriva ett inlägg om makten på nätet, flera gånger om dagen besöker vi folk som har flera tusen läsare på sin blogg eller tusentals följare på sin instagram. Alla dom här sociala media kändisarna som vi läser och hör om varje dag, hur påverkar dom oss egentligen? Många av dom stora kändisarna inom sociala medier får höra varje dag om vilken bra förebild dom är, vem vill liksom inte inspirera andra.
Men all denna makt som vi har på nätet skrämmer mig faktiskt lite grann. 

Vi får våra förebilder inom bloggvärlden och inspereras av dom och älskar det dom gör. Vi blir mer och mer insatta i deras liv och följer dom över allt på internet. Köper dom en tröja så kommer det hundratals andra och ska köpa denna tröja, det är bra för företagen men enligt mig väldigt skrämmande hur stor makt man kan ha på nätet. 

Tänk att en person bakom en dator kan ha så sjukt mycket makt på nätet som dom stora sociala media kändisarna faktiskt har. Hur ser du egentligen på all makt dom stora bloggarna har, har dom påverkat dig någon gå till att kanske köpa produkter som dom länkar på sin bloggar?

/Nora Bååth 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0