Julkalender 3 december 2014

 
I denna lucka tar jag fram mina bästa tips för att behålla motivationen för bloggning och hästar uppe mitt i kalla vintern. Jag själv har inga problem att hålla ridsuget uppe, allt som ofta är jag taggad att träna. Men för att öka på det där extra träningssuget har jag några tips:
 
Kolla på bra ridning, bli inspirerad att träna lika hårt som dessa skickliga ryttare. Man kan till exempel kolla på någon duktig ryttare i närheten av var man bor, eller så kollar man på nätet där det finns otroligt mycket bra ridning på film, oavsett vilken gren det handlar om.
 
Ha tydliga mål med vad du vill uppnå med din ridning eller överhuvudtaget med hästen. Att ha tydliga mål underlättar väldigt mycket för att hålla suget uppe.
 
Ett annat bra tips är att se det positiva hela tiden, även om man kanske tappar suget lite efter en dålig träning eller något sådant. Då får man dra ett streck över det negativa när man vet vad som krånglade, och se det positiva för att kunna tagga till nästa träningstillfälle, då man kan klara av det som var svårt eller gick dåligt gången innan.
 
 
När det gäller bloggmotivation då?
Ja detta är jag lite sämre på då det går väldigt upp och ner för mig, men trots det så har jag några tips för att underlätta.
 
Det underlättar massor om man har en lista där man kan skriva saker man skulle kunna blogga om, då tar inte bloggandet så mycket tid då man slipper fundera på vad man kan skriva, då har man ju idéer färdiga liksom.
 
Att läsa stora och bra bloggar gör mig mer motiverad, man vill väl egentligen bli en av dem?
 
Ibland kanske man ändå har svårt att blogga, kanske har man inte riktigt lusten som att man levererar riktigt bra inlägg under ett par dagar, eller så har man mycket med prov och inlämningar i skolan kanske.
 
Då kan man se till att ha bra färdigskrivna inlägg som ligger tidsinställda så man slipper fundera på hur man ska skriva ett bra inlägg när man är omotiverad till det. Detta är en metod jag ofta använder, funkar utmärkt att skriva tankeinlägg, åsikter samt reflektioner bland annat.
 
/Stina
 

Kommentarer
Postat av: sandra

Jättebra tips och råd! :) Ridmässigt blir jag mer sugen nu under denna perioden då jag vill visa en markant skillnad på träning och tävling till nästa säsong dra igång! Men som sagt, det är mycket lättare att logga när man har träningar och tävlingar att blogga om :)

www.rhocabus.blogg.se

2014-12-04 @ 21:32:14
URL: http://rhocabus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0