Julkalender 15 december 2014



 Idag innehåller luckan en intervju med en tjej som heter Hanna och hon går på ett av Sveriges alla ridgymnasium.

Berätta om skolan du går på? 
Min skola heter Helsingborgs Ridgymnasium, eller HBRG där jag läser Naturbruk inriktning hästhållning/ridning. En härlig skola med trevligt folk, god mat och bra tider! En otroligt skön skola för er hästintresserade i närheten av Skåne med andra ord

Varför valde du att gå där?
Jag hade hört mycket bra om
Skolan och jag tyckte att linjen lät intressant! Plus att det är himla skönt att syssla med sin största hobby nästan hela dagarna.

Vad har du för långsiktiga och kortsiktiga mål med hästarna? 
På kort sikt är det absolut att sälja min ponny och köpa eller låna en stor häst som jag har ambitioner att tävla med. På lång sikt vill jag bli duktig nog och få massor av rutin så att jag kan tävla minst 130 i hoppning, samt att åka utomlands och jobba/rida efter skolan

Ditt bästa tips till alla som ska söka till gymnasiet?
Öh... Framförallt ta chansen att gå på så många öppet hus/gymnasiemässor el skugga elever en skoldag som du kan, bästa sättet att få koll på hur skolan verkligen är.

Ditt bästa minne under 2014?
Utan tvekan min 3-veckors APL-period på stall Ramsbrock i Tyskland. Mycket hårt jobb 6 dagar i veckan, men hjälp vad inspirerande och lärorikt! Red mellan 4-6 hästar om dagen, groomade till de ordinarie beridarna och skötte diverse sysslor man kan tänka sig behöva göra i ett stort försäljningsstall. Längtar tillbaka som en galning!!


Här är en bild på Hannas superfina ponny Ofelia (eller Felix som hon kallas).

/Jossan



Kommentarer
Postat av: Neapocalypse - klickerträning och unghäst ・゚♥ ✞

Hahaha åh vad roligt, hon heter Ofelia men kallas Felix! Så gulligt ;) <3

2014-12-16 @ 21:28:47
URL: http://neapocalypse.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0