Julkalender 12 december 2014

 
 
I dagens lucka hittar vi inget mindre än en intervju med en dressyrryttare. Tjejen heter Lina Dolk och tävlar på elitnivå i dressyr. Hennes blogg heter http://finest.se/liinadolk/
 
Vad är det största och häftigaste du gjort med hästarna?
NM 2013 med min ponny Oj Oj och Hagen, Tyskland 2014 med min storhäst Jouleen. 
 
Vad har du för mål med din ridning? Långsiktigt och kortsiktigt
Mitt mål är att någon gång rida Grand Prix och nu inom kort att få rida NM eller EM som junior 2015. 
 
Hur gör du för att vara motiverad att träna så hårt som du gör?
Jag får rida så fina hästar som ger mig så mycket tillbaks, så varenda minut man lägger ner på dessa djur är absolut värt det. Även fast man vissa dagar vaknar utan motivation och ork så får man ta sig i kragen och ta tag i det som ska göras. Det gäller allt, skola, hästarna och jobb. 
 
Ditt bästa tips för att höja nivån på sin ridning och prestation med hästen?
Att sätta mål enligt SMART-metoden. Ta hjälp, ta alla chanser du kan få att utveckla dig och din häst. 
 
Googla  SMART-metoden  finns det massor att läsa!
 
Ditt bästa tips för att få en bra grundsits?
Sitsträning helt klart! Bort med stigbyglarna när du rider. Och be någon att longera dig utan tyglar och stigbyglar. Det gör susen!
 
Tusen tack Lina för svaren!
 

/Stina
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ida Woxlin

SV; Ja precis!

2014-12-13 @ 23:11:04
URL: http://idawoxlin.se/
Postat av: Neapocalypse - klickerträning och unghäst ・゚♥ ✞

Intressant! :)

2014-12-14 @ 19:21:36
URL: http://neapocalypse.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0