Vem behöver sadel?


Idag startade så lektionerna efter hela sommaren. Vi blev bara 5 st i min grupp den här terminen vilket kommer bli jätteskoj. För nån termin sen var vi 9 och det var verkligen jättejobbigt man fick knappt plats att rida och när vi skulle hoppa så hann man knappt hoppa nått. Men nu är vi alltså 5 stycken och det är hur mysigt som helst och det blir en grym känsla när alla känner alla. Idag tyckte hur somhelst jag, Julia och Josefine att vi skulle rida barbacka. För mig gick det så grymt bra. Första gången jag fått Eddie att jobba utan sadel vilket är något som jag i hemlighet strävat efter länge, och nu ser det ut som det kommer bli mer barbacka i höst då jag kommer åt honom bättre. För dom andra vet jag inte riktigt hur det gick men det såg bra ut och alla satt kvar så det blev ingen tårta nästa gång. Juste vi pratade också om att vi ska ha teori tillsammans med gruppen före så ska vi löshoppa nu när man slipper oroa sig för att hästarna ska gå igenom sargen.

/Jossan

Kommentarer
Postat av: Malin Ottenbäck

Ni är så fina tillsammans!
Vem har fotat förresten? Bilderna var grymt fina! Jag får aldrig bra bilder i ett ridhus, haha ;)

2014-08-19 @ 08:17:38
URL: http://tildaomalin.blogg.se
Postat av: Fia

Oftast rider man faktiskt bättre när man sitter barbacka , man är så beroende av att vara stark i bålen men följsam i underkroppen samt hålla om ordentligt . Skitbra träning och riktigt roligt at ni får göra det på ridskolan. Ni är jättefina tillsammans

2014-08-26 @ 10:26:33
URL: http://fiajungdalen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0