Saker att träna på

Här nedan kommer några punkter med saker som jag som ryttare måste träna på, och sedan utvärderar jag om det blivit någon skillnad om ungefär en månad. 

1. Jag måste finslipa mina händer, så jag har tummarna uppåt och inte välter ned hela handen. Det har blivit bättre på kort tid men ännu bättre ska det bli.

2. Fortsätta träna på sitsen överlag så jag sitter bra med överlivet och sträcker på mig ordentligt, också blivit mycket bättre på kort tid men ska förbättras yttligare. 

3. När jag hoppar lite större hinder måste jag tänka på att inte bromsa in i hindren just för att jag blir lite osäker, så mycket lättare om jag rider på lite framåt i stället.

4. Just nu måste jag träna på att hålla i högertygeln men ändå lossa Jagge på vänstersidan, när jag rider i vänster varv.

Det är dessa punkter jag kommer på nu, finns ju som ni vet alltid en massa saker man kan förbättra. 

Har ni något speciellt ni borde träna extra på?





Kommentarer
Postat av: Malin Ottenbäck

Jag måste verkligen bli bättre på att hålla i tyglarna. Då mina tyglar ofta glappar eftersom jag inte håller i dom ordentligt, haha ;)

2014-08-27 @ 20:04:20
URL: http://tildaomalin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0