Dagens ridpass

Jag fick rida Eddie ändå på rid&häst lektionen och det gick så bra! Vi red fram lite självständigt sen gjorde vi en övning med bommar som man skulle först trava över och sen galoppera över. Fokus låg på takten och tempot så hästarna inte slog i bommarna och skapade ljud. Alltså målet var att rida "ljudlöst" över bommarna. Eddie var faktiskt rätt framåt men inte så jättestark som han brukat vara på senaste tiden. Det känns som att rid&häst är precis rätt val för mig och jag kommer trivas jättebra skulle jag tro. Faktiskt så red jag för Helena som vi nu har på dom lektionerna när jag var liten också. Men det går ju inte precis att jämföra. 



/Jossan 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0