Tävla dressyr med vitt schabrak...

Eftersom Eddie och jag ska börja tävla, framförallt dressyr.  Har jag nu funderingen på om man kanske skulle stunta i att ha vitt schabrak och i stället köra på nån annan lite roligare färg eftersom han är skimmel.
Tänkte fråga er läsare, blir det helt fel att inte tävla dressyr i vitt schabrak även fast han är skimmel?


Tar tacksamt emot tips på schabrak som skulle kunna passa oss på dressyrtävlingarna, enda kravet är att det finns i allround modell och inte är jättedyrt!


På hemmaplan har vi nästan alltid mycket färg på schabraket

/Jossan



Kommentarer
Postat av: Tilde

Ett vitt med färgad passpoal/kant kan funka ibland, men annars tycker jag att du ska köra på svart faktiskt. Huvudsaken är att det är stilrent tycker jag. :)

2014-04-11 @ 22:58:50
URL: http://www.flieges.horseworld.se
Postat av: Maria

Jag tävlade ifjol på en skimmelponny i hästklass och honom hade jag marinblått schabrak på för att matcha min kavaj ( marinblå) Vi kom oftast hem med placeringar och fina omdömen. Innan det red jag samma ponny med ljusgrönt schabrak och luva, känslig för flugor. Storhästen är skäck ( brunvit) och han tävlades med rött schabrak, ingen reagerade på schabraket utan snarare på den gigantiska skäcken och sin lilla ryttare. Nu har jag även införskaffat ett vinrött schabrak med svart, lack passpoal och ett ljusorange med ljusgrå passpoal. Så tävla i det du tycker är snyggt, känner ni er snygga förmedlar du positiv utstrålning. ( och jag håller med, det vita schabraket kommer inte till sin rätt på en skimmel.) lycka till och glöm inte att ha roligt när ni ska tävla!

2014-04-12 @ 00:21:57
Postat av: Emmsson

Ta vitt schabrak med svart passpoal

2014-04-12 @ 13:48:45
Postat av: Molly

Har också det "problemet". Men när jag tävlar min dressyrdebut med honom kommer jag absolut ha ett färgat dressyrschabrak på honom. Tror det blir ett marinblått! Annars finns det ju en risk att schabraket är väldigt vitt och då ser min häst väldigt gul ut och det är inte så snyggt enligt mig! :)

2014-04-12 @ 17:48:54
URL: http://mollybergh.se
Postat av: zuzanna

Jag tycker att marinblått är jätte snyggt på skimmlar. Tycker att dom passar i nästan alla färger :) Det här schabraket är ganska snyggt enligt mig, och kostar inte hur mycket som helst heller:http://www.hooks.se/product.aspx?productid=400741&deptid=106&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC. Hoppas det kan hjälpa dig lite i allafall.
Föresten, var jätte gärna med i min "dagens blogg". Kram!

2014-04-12 @ 20:33:48
URL: http://nattstad.se/zuzanna
Postat av: cornelia ♥

Jag har ju skimmel och jag rider i vitt schabrak med någon fin paspoal med någon fin färg. Jag tycker att man ska ha vitt schabrak på dressyrtävling, finast tycker jag, men smaken är som baken!

Schockemöhle och Eskadron vet jag har många vita, fina schabrak med olika färgglada kanter! :D

2014-04-13 @ 22:03:17
URL: http://cornelias.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0