Tävlingsgruppen 6/10 - Jag och Eddie

Idag va det första träningstillfället i "tävlingsgruppen" och vi tränade på att hoppa fyra små hinder på en volt. Det tycke jag var ganska svårt men vi fick till det någolunda tillslut. Sen satte vi ihop en liten "övning/bana" som jag har ritat upp på bilden här nedan.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det gick mycket bättre än jag förväntat med då jag har haft lite svårt med att hålla galoppen på små volter förut.
Hindren som var på volten (dom gröna på bilden) låg på ganska 50 cm och det lila på typ 50-60 och oxern på ca 70 sista gången.  Kändes som vi hade lite dålig fart ur volten när oxern var på ca 70 så då blev jag lite osäker, men beslutade mig för att driva lite extra så han hoppade för att om han hade stannat hade jag blivit osäker på att rida på det igen och säkert lagt ner hindret lite istället.  
 
Riktigt nöjd med hela träningen och längtar redan till nästa gång!

Här kommer lite bilder som Emma var snäll och fotade.


 
 
 
 
 
 
 
Fick både västen, stövlarna och piken som jag har på bilderna när jag fyllde år föresten (och ja, jag har ridvästen under).

/Jossan
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0