Ute i mörkret

Hejsan! 
Nu är jag hemma efter att ha gått i skolan och varit i stallet, idag tog vi en skrittur med Anna-Lena och Zack som också står på ridklubben. Zack håller på att sätts igång försiktigt sedan en senskada så vi skrittade ett bra tag i mörket och vi travade i en minut ungefär. Jag red barbacka och Jagge var pigg och glad.
 
I morgon blir det troligen ett dressyrpass med ett bett jag lånat några gånger. Det är ett novabett, det vill säga ett rakt bett av något slags gummiaktigt material med lösa ringar. Jag tycker han har funkat riktigt bra på det hittills, förra gången tog han riktigt bra stöd i munnen och blev hur fin som helst, jag känner framförallt i skritten att han vågar ta mer stöd då han vanligen brukar ha svårt att ta bra stöd i munnen när man skrittar, det är betydligt bättre på detta bett.
Ett novabett.
(Bilden är lånad på johannagrant.se)
 
/Stina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0