Tävlingsgruppen 24/11

Idag var det tävlingsgrupp eftersom vi inte kommer hinna ha nått i december.
 
Vi hoppade en tre kombination med två räcken och en oxer. I början hade vi trav bommar in mot första hindret och då gick det rätt dåligt eftersom jag hade problem med att få honom att galoppera genom resten. Men sen tog Bettan bort trav bommarna och då gick det bättre, men jag måste verkligen träna på att få fram honom ordentligt lite tidigare på lektionen. Sista gången jag kom på det när det var som högst gick det väldigt bra och Bettan sa att det är så jag måste rida honom från början. Jag kom också fram till att jag inte skulle kolla på hindren när hon höjde för då kan jag få ett släng av min gamla hopprädsla även fast jag vet att vi klarar hindren.
 
 
 
 
 
 
Vet faktiskt inte hur högt det var sista gången eftersom jag inte brydde mej om att kolla men det var väl 70- 80 kanske? Kändes inte högt iallafall!

/Jossan
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


 
 

Kommentarer
Postat av: Belinda

fina bilder :)

2013-11-24 @ 21:20:55
URL: http://belindaz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0