Dagens ridlektion 18/11



Vi skulle rida övningen ovan. Först över bommarna som förövrigt var upphöjda. Där skulle man få hästarna att lyfta bra på benen och inte bara rusa över. Sen fram till konerna och göra en volt ut till väggen, där skulle man ha hästarna ställda inåt. Efter volten skulle vi räta ut hästarna och göra skänkelvikning ut till väggen. Samma sak på andra sidan fast tvärtom, skänkelvikning in, volt och ut över bommarna.
(Bild och beskrivningen av övningen är snodd från fillan och emmas blogg lrkryttare.horseworld.se)
 
Idag fick jag den stora äran att rida Max som är Fillans ponny och som ni sett en del här på bloggen. Det var första gången jag red Max och jag kan tycka att det gick väldigt bra för att vara första gången. Eftersom jag är van vid ridskolehästarna kändes Max väldigt känslig, man fick reaktion direkt när man la till skänkeln, vilket inte alltid är fallet på ridskolehästana.  Bjuder på lite bilder som mamma fotat.
 
Och återigen ett stort tack till fillan för att jag fick låna hennes fina ponny! (hon fick rida Dunder som jag skulle gjort annars).
 
 
 
 
 
 
 
/Jossan 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anita

Vilken stilig häst :)

2013-11-20 @ 06:59:00
URL: http://siliiins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0