Nu är bloggens sommarlov slut!

Har ju haft lite oplanerad bloggpaus i ca en vecka, detta pga att Stina har varit på Cypern, och jag tycker det är tråkigt att blogga själv. Men nu drar vi förhoppningsvis igång här igen. Tar en liten snabb reumé på vad som hänt under tiden jag varit borta.
 
Måndag 10/6
Pengarna räckte inte till klasströjor så vi gick och fikade för dom istl, och ja det va ju lite udda att betala fika för ca 1300 med kontanter och vi fick några blickar på oss, men kul hade vi, och det är det som räknas.
På kvällen va det avslutning på ridlektionerna och då hoppade vi en liten bana, får se om ni får se film på det. 

Tisdag 11/6

Klassen spenderade en underbar men något kall dag på nore (en strand), typ spelade volleyboll, solade, och jag gjorde faktiskt årets första dopp. Vilket med tanke på vilken otrolig bandkruka jag är, är en stor bedrift. ^^

Sen hade vi ca halva klasskassan kvar som vi va tvungna att hitta på något för, så då togs ett gemensamt beslut om att vi skulle köpa Ben & Jerrys till alla, så då fick några av dom som hade moppe dra till Ica och coop (det tog slut på första stället därför måsta dom åka till ica också) för att handla det. Fortfarande med kontanter och det är inte varje dag som någon köper 18 st Ben & Jerrys så det va säkert en upplevelse det med. När dom väl kom till nore var typ alla tvunga att fota till instagram/twitter innan vi kunde äta.

Onsdag 12/6

Hände inte mycke, vi var lediga och jag va i stallet, hästarna släpptes i sommarhagen och jag fotade lite.

Torsdag 13/6 - Skolavslutning
Kommer ett längre inlägg om det, med fler bilder, jag slutade ju trots allt nian.
 
Fredag 14/6
Hade examens fika med släkten. Resten av dagen gick år till sommarlovets första sovmorgon och sen va det en allmänt chill dag. 
 

Lördag 15/6 & Söndag 16/6
Var jag i Delsbo, och fotade på deras hopptävling som var i på söndagen. Kan ju tillägga att Delsbo tävlingar = regn. Så både jag och kameran var ganska ordentligt blöta när jag kom hem, men det är faktiskt såpass kul att fota så jag överlever lite regn. Frågan är bara om kameran gör det.  Fick åka hem med Moa som hade varit med och tävlat det gick riktigt bra för henne eftersom hon vann båda klasserna, så, Grattis till henne!


 
* Fick ett jätte fint armband av Stina idag.

Ridlägren har även börjat den här veckan, ett knatte läger på förmiddagen och ett för dom som ridit 1-2 terminer på eftermiddagen. Jag har hjälpt till på båda och ska även göra det imorgon som är sista dagen. 

Nu är det bäst jag slutar om nån ska orka läsa det här inlägget...
/Jossan

Kommentarer
Postat av: Hanna

Åh, sluta nian är jobbigt!!!!!

2013-06-19 @ 23:31:31
URL: http://thirtyeight.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0