Hästkött, okej eller inte?

Många diskuterar om det är okej med hästkött som de hittat i färdigrätter och annat där det påstås vara nötkött. Jag ger mig in i denna diskussion jag med då jag känner att jag gärna delar med mig av mina åsikter och tankar till er andra.
Jag tycker att det är okej att äta hästkött och har inget emot köttet. Sen skulle jag själv aldrig äta det om jag skule veta att det var det just för att jag kopplar automatiskt ihop det med min häst och andra hästar som ligger en nära om hjärtat. Det blir att jag tänker typ, "tänk om det är den hästen osv." Jag kan liksom inte tänka mig att jag skulle äta min hobby. Det gör nog inte heller någon som föder upp grisar (de som inte föder upp grisar för att slakta dem då). Har man sällskapsdjur av en viss sort till exempel grisar äter de flesta inte grisar tror jag. Jag har absolut inget emot folk som äter hästkött fast folk tror det ibland.
Jag tycker absolut inte att det är okej att man hittar hästkött i maten, det skulle inte spela någon roll vad för kött man hittat det är bara det att man gör inte så där. Man måste vara tydlig med vad som finns i maten, det är inte grejen att det är hästkött jag blir förbannad på, jag blir förbannad för att de stoppar ner kött som inte ska vara där.
 
Man ljuger och det är det som inte är okej, det inte okej att ljuga, framförallt inte om sådana saker.
 
Stopp för lögnare! Alla kan väl lära sig att vara ärliga?
 
Jag har inget problem med den här bilden, jag tycker faktiskt att den är rätt skojig.
 
/Stina

Kommentarer
Postat av: Hanna

Grejen är ju den att det har malts hästkött innan, och sen maler de ko/gris/whatever i samma kvarn = det finns minimala rester = det gör utslag på testerna. Problemet är ju att vi trycker i våra hästar massa mediciner (fenylbutazon hade dem bla hittat..) och flugsprayer tex med livstids karens för slakt, inte särskilt lätt att se vem som fått det eller inte.. Utomlands (i vissa länder) räknas hästkött som en delikatess, och ur miljöperspektiv hade både djuren och miljön tjänat på att vi åt mer hästkött i Sverige, istället för att skicka djuren på slakt utomlands..

2013-02-28 @ 11:49:04
URL: http://thirtyeight.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0