Om någon skulle fråga mig...

Vad jag föredrar, hoppning eller dressyr, skulle jag inte kunna välja en av dem. Jag älskar verkligen båda sakerna. 
Att hoppa ger mig en kick, det är roligt att rida i full fart när allt stämmer och flyga över hinder efter hinder. Jag älskar det.
Men jag älskar även att sitta och rida dressyr, när hästen lyder ens minsta vink, och man gör en skänkelvikning med perfekt tvärning, gör en klockren galoppfattning, gör ett mjukt avbrott och gör en otrolig travökning, den känslan är häftig. 
Jag kan alltså inte alls välja vad som är roligast, men jag är inte en hoppryttare som tycker det är tråkigt att rida dressyr, inte heller en dressyrryttare som tycker hoppning är tråkigt, jag är en ryttare som älskar båda delarna, jag älskar även att bara vara ute på en skogstur eller på en promenad med hästen. 
 
Vad tycker ni? Skulle vara riktigt kul att höra vad ni läsare gillar för ridsportgren mest, och varför ni gillar just den/dem grenen/grenarna.
 
 
/Stina
 

Kommentarer
Postat av: julia :D

Det är precis som du säger, det är jätte härligt att rida dressyr. Jag har inte riktigt kommit till den nivån riktigt men jag tycker det är grymt härligt att rida dressyr. Det är också sjukt roligt att komma i fullfart till ett hinder :D Sjukt bra inlägg<3

2013-08-04 @ 18:52:05
URL: http://finnangjulia.blogg.se
Postat av: fanny & Filippa-hästblogg

Haft en bra dag? :D

2013-08-04 @ 22:08:23
URL: http://syrrornaenstrom.blogg.se
Postat av: Madde Andersson

har förut älskat hoppning men känner mig inte lika hemma i det efter nästan ett års pausande. Har tänkt börja hoppa igen lite försiktigt men annars har/ska jag fokusera på dressyren lite mer :) det är ju ändå grunden till allt :P

2013-08-05 @ 23:09:16
URL: http://ricos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0