Ellie <3 på ridlägret

Nu har det gått två dagar av ridlägret. I går hade jag den största hästen på lägret Casper. Har ingen blid på han, får se om jag kan fota en imorgon eller på torsdag...
Men som ni kanske vet  (minns inte om jag har skrivit om det innan) så rider jag inte stor hästar "hemma", så det kändes inte så bra på Casper. Så idag fick jag byta häst till lilla Ellie som är ca: 115 cm i mankhöjd och ganska pigg. Men det gör inte så mycket för hon är SÅ söt ;)

Två bilder på fina Ellie <3
 
 
Lägret så här långt:

Måndag
Det började med att vi kom dit och lastade ur Wille och ställde in han i en box. Sen träffades alla som skulla va med på lägret på stallplanen så gick vi upp till "hustet" och fikade och blev tildelade hästar. Så gick vi ner i stallet och bekantade oss med hästarna, ryktade och gav hästana lunch. Efter att vi var klara med det så gick vi upp till "huset" igen och åt lunch.
Så var det äntligen dax för det första ridpasset, jag var lite nervös innan eftersom Casper är så stor. Men jag kände att jag iallafall ville testa han, och det gick faktiskt helt okey, men det kändes inte så bra tyckte jag. Vi tog det lungt och bara lärde känna hästarna.
Sen hade vi teori medan grupp 2 red. Åsså fixa vi väl hästarna och släppte ut dom i hagen sen var första dagen på lägret slut.

Tisdag
Dagen var väl ungefär lika som igår men idag red vi ett pass på förmiddagen oxå.
Grupp 1 rider alltid först medans Grupp 2 har teroi både på förmiddagen och eftermiddagen, sen byter man.
Både jag och Lovisa är i Grupp 1.

Ridpass 1 (på förmiddagen) hade vi bommar som vi skulle rida över typ. Första passet på Ellie <3 Gick ganska bra men Ellie "ruskade" ganska mycket på huvudet om man blev för hård i handen. '''''''
Teori 1 hade vi visitering och så, teorin är oftast kortare än ridlektionerna så när man har haft teorin fördigt går man och kollar på den andra gruppens lektion.

Ridpass 2: Vi skulle varit ute på utbanan och haft hinder där vi hade bommar på förmiddagen. Men det började regna så vi fick flytta in i ridhuset. Det gick bättre med Ellie den här lektionen eftersom jag hade lärt känna henne lite mer och visste hur jag skulle rida lite mer och så.
Teori 2:  Vi fikade popcorn och saft och ritade lite i "huset". Vi gick även igenom Hindertyper och lite om prisrosetterna och sånt. Men annars satt vi mest och snackade ;)

/Jossan



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0