Var och...


Pocahontas i sommras när jag och Stina tog en promenad upp till henne och tog lite bilder..


Red i idag, på Pocahontas. Super härlig tur även fast det var ganska kallt.
Tog den vanliga rundan :)
Eftersom Mari (Pocahontas ägare) körde med släden efter sin stora häst.
Blev inte så mycket galopp mest skritt. Men han med en liten galopp på raksträckan på hemvägen.

Idag var det halv hemstudiedag på skolan, så vi började klockan 12. Eftersom det inte går så många bussar härifrån till skolan. Så var jag hemma hos Elin tills klockan blev typ halv 12, vi åt lunch och satt vid datorn eftersom vi var klar med allt som man skulle vara klar med, Felicia var oxå hemma hos Elin. Sen gick vi till skolan.

Väl på skolan trodde vi att vi skulle ha musik första timmen, sen något lika unika grejs till klockan tre, och idrott mellan 4-5.
Men så blev det inte, första lektionen hade vi inventering av våra ipads med it läraren. Sen hade lärarna glömt bort att vi skulle ha lika unika (typ någon slags "team building") och flyttat på våran idrottstimme. Så då fick vi hoppa idrotten och gå hem istället. Eller jag gick till Elin och gjorde färdigt kakor som vi började med igår.
Sen hämtade mamma mej hos Elin så åkte jag hem och bytte kläder sen åkte jag direkt och red Pocahontas..

Anledningen till att dom hade byt tid på idrotten är att, vi inte har haft någon egen idrottssal eller matsal (eller låg - mellan stadiet har en matsal). Så vi har idrott på andra skolor, men nu har skolan byggt en idrottshall och matsal. Vi brukar ha idrott med niorna eftersom idrottshallen vi brukar ha är så stor. Men i den nya salen får det bara plats en klass åt gången ....


Nu ska jag gå upp och lägga mej och kolla på tv.

/Jossan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0