Färila karnevalen 2012



Vi fick mottaga tredje pris, men själva tyckte vi såklart att vi skulle vunnit. Eftersom alla som inte kom etta eller tvåa kom trea.


Jag (Jossan) fick rida på Nelson hem till Lovisa (Snövits ägare). Lovisa har ett sommar hur i Färila där som har hästarna på sommaren och det är ganska nära dit karnevalen skullle va. Nelson, som då är ponnyn som jag hade när jag var liten som nu min kusin har tagit över, bor i Delsbo. Men eftersom vi behövde två små ponnyer och Jaguar inte riktigt är upplagd för sånt där så fick min faster köra dit han så vi kunda använda han ;)


Vet att jag är förstor för att rida shettis men det tar han inte skada av då det va en gång och vi skritta mest. Det Var himla kul iafl och jag önskar jag skulle va lite kortare så jag kunde rida han oftare.



Har man ett rosa träns så, visst är det gulligt? Eftersom vi ledde runt dom på karnevalen så hade vi inga tyglar med oss utan bara grimmskaft. Tur att ponnysarna var så snälla så det gick endå. Det enda som vart lite fel va när jag (Jossan) skulle galoppera och grimskaftet lossnade ut bettet där vi knutit fast det. Men som sagt Nelson är super snäll så det gick bra endå!

Villket minne alltså, vi tyckte nog alla att det trots alla omständingheter innan, blev jätte kul och lyckat!
Hoppas vi gör om det nästa år!

/Ljusdalsryttarna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0